Przejdź do głównej zawartości

Powidła zrobione nożem i widelcem

Mieliśmy wielką przyjemność gościć przez krótką chwilę człowieka z innego kontynentu i miałam, jako gospodyni, kłopot z ustaleniem menu śniadaniowego i kolacyjnego tak, by dania na pewno zasmakowały... Rzadko wyjeżdżam daleko od domu i nie znam smaków z innych krajów. Postawiłam na polską swojską klasykę czyli pastę z korzeni , powidła śliwkowe, pastę ze słonecznika wraz ze swojskim chlebem razowym na zakwasie przygotowanym z mąki żytniej razowej  (polski chleb nie ma sobie równych na całym świecie!) a na obiad pizza warzywna na zakwasowym gryczanym spodzie i naleśniki faszerowane gęstym sosem z pomidorów i jarmużu z tofu. Jako deser podałam torcik kokosowo - owocowy . Gościowi bardzo smakowało, więc będę dorzucać kolejne przepisy a zacznę od najszybszych powideł śliwkowych.



POWIDŁA ŚLIWKOWE EKSPRESOWE

dowolna ilość suszonych śliwek
woda

Śliwki dokładnie umyć w ciepłej wodzie. Zalać gorącą wodą i odstawić na kilka godzin. Napęczniałe zmiksować wraz z wodą w malakserze na grudkowatą masę (można także na masę puszystą przy użyciu blendera). 

Można je wykonać też "w terenie" przy użyciu NOŻA I WIDELCA :-)
Śliwki opłukać w gorącej wodzie. Odsączyć i drobniutko posiekać. Zalać gorącą wodą i odstawić na kilka godzin. Nie odciskając rozgnieść śliwki widelcem, ewentualnie (wersja rustykalna) rozetrzeć w makutrze lub misce drewnianą łyżką.




Wiele lat blendowałam powidła na mus, ale pewnego dnia zostałam postawiona przed wyzwaniem przerobienia kilku przepisów na wersje bezsprzętowe dla osób starszych, którzy mają kuchnie wyposażone w latach 70-tych... Spróbowałam zrobić powidła przy użyciu noża i widelca... Smakowały LEPIEJ niż zblendowane! Od tej pory miksuje w malakserze, by zostały kawałeczki śliwek. Dzięki nim powidła mają więcej smaku. Są wspaniałe do pieczywa, przekładania pierników czy po prostu smarowania kruchych ciasteczek , aby były podwójnie śliwkowe:-)



Zainwestowałam czas w bezinteresowną pomoc tym, którym w życiu ułożyło się nieco trudniej niż większości z nas a dostałam radość z pomagania i... smaczniejszą wersję powideł i tak po raz ...n-ty przekonałam się o prawdziwości słów rodem z ewangelii Łukasza 6:38 "Dawajcie, a będzie wam dane(...)" Ewangelia jest nie tylko dobrą, ale i piękną nowiną :-)

Komentarze

ulubione posty czytelników

Michałki, michały, michałeczki...

Pasta z pestek dyni najłatwiejsza, bo surowa

Naturalny chleb z samej komosy ryżowej

Lniane chipsy paprykowe

Zakwas gryczany na wodzie z kiszonej kapusty - krok po kroku

Majonez z kalafiora bez oleju

Chleb fitness

Gryczane kluski kładzione z makiem

Dzień Kobiet i refleksje bloggerki wraz z szarlotką full raw dla łasuchów :-D

Malinowy krem z pieczonego buraka i jaglanki