Przejdź do głównej zawartości

Brownie na mleku słonecznikowym

Słonecznik przeżywa swój wege renesans. Mleka, śmietanki, pasty są już znane i czynione z zapałem wielkim. Osobiście nie znam nikogo, kto narzekałby na jego smak... Mnie jednak nie najbardziej odpowiada mleko, ale gdy już z ciekawości zrobiłam, to musiałam zużyć. Nie było opcji, by wyrzucać, ale do porannej kaszy mi nie pasował, więc zrobiłam popołudniowy łakoć :-D Brownie z karmelowym posmakiem daktyli, goryczką kawy, kakaowym aromatem karobu i delikatną, aksamitną konsystencją charakterystyczną dla serników... Łakoć jak się patrzy, a nawet się nim zajada i jeszcze się dzióbek uśmiecha :-)


BROWNIE NA MLEKU SŁONECZNIKOWYM
średnica ciasta 24 cm

3 szklanki mleka słonecznikowego
3 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
1 szklanka daktyli
1 szklanka namoczonego słonecznika (w planie był sernik, ale przemienił się w brownie ;-))
5 łyżek cykoriady w płynie
3 łyżki siemienia lnianego
8 łyżek karobu (daje mocny smak!)
2 łyżki mąki gryczanej
2 łyżki mąki z ciecierzycy
2 łyżki inuliny (dosadza i zagęszcza...)
kilka łyżek siemienia i 1 łyżeczka oleju kokosowego do wysmarowania foremki

Siemię lniane zmielić na proszek.
Jeśli daktyle są bardzo suche, moczyć 15 minut w gorącej wodzie i dodać odpowiednio mniej mleka słonecznikowego,
jeśli świeże, pokroić w mniejsze kawałki,
Wszystkie składniki poza makami i inuliną zblendować na gładką masę.
Dodać mąki i inulinę i energicznie wymieszać ciasto trzepaczką,
Piec w foremce wytłuszczonej olejem kokosowym i wysypanej siemieniem lnianym 1 godzinę w temperaturze 180⁰C.
Odstawić do zupełnego ostudzenia w chłodne miejsce.



Pomimo bardzo lejącej się konsystencji zaraz po zblendowaniu, ciasto piękne się piecze i po wystudzeniu jest zwarte, wilgotne, aksamitne. Nic nie chrupie...buuuu... ;-) Mój tata nie mógł uwierzyć, że jest bez czekolady - tak działa spółka karob/cykoriada :-)

Komentarze

ulubione posty czytelników

Michałki, michały, michałeczki...

Pasta z pestek dyni najłatwiejsza, bo surowa

Lniane chipsy paprykowe

Naturalny chleb z samej komosy ryżowej

Ekspresowe ciasto marchewkowe prawie surowe ;-)

Majonez z kalafiora bez oleju

Zakwas gryczany na wodzie z kiszonej kapusty - krok po kroku

Chleb bezglutenowy z jaglanki

Chleb fitness

Gryczane kluski kładzione z makiem