Przejdź do głównej zawartości

Niezastąpiona granola z goi

Granolę spotkałam po raz pierwszy ponad 20 lat temu i nie mogłam pojąć, po co ktoś zadaje sobie tyle trudu z pieczeniem, jeśli może zjeść płatki zwyczajnie ugotowane... Dziś już nie zadaję sobie takiego pytania... Biorę michę, wsypuję wszystko, co mi akurat po głowie chodzi i PIEKĘ! Nic nie zastąpi dobrej domowej granoli :-) Smakuje wyśmienicie samodzielnie i z jogurtem, mlekiem, sokiem, jako posypka do musu, budyniu czy nawet ciasta na krem! Chyba nie jem jej tylko do...kotletów ;-)
Od tradycyjnej różni się przede wszystkim minimalną ilością tłuszczu, ale po lekturze prac dr Caldwela Esselstyna i Neala Barnarda, nie może być inaczej :-D Teraz dziwię się, że kiedyś jadałam ... chipsy ;-)


GRANOLA Z GOI
dużo porcji ;-)

4 szklanki płatków owsianych 
½ szklanki wiórek kokosowych 
¾ szklanki orzechów laskowych, włoskich, migdałów, nasion słonecznika, lnu i kolorowego sezamu 
½ szklanki goi 
¾ łyżeczki soli 
20 daktyli namoczonych w 1 szklance przegotowanej ciepłej wody 
3 łyżki oleju rzepakowego tłoczonego na zimno

Orzechy i migdały pokroić na mniejsze kawałki.
Połączyć płatki, wiórki, orzechy i nasiona z solą w jednej misce. 
Daktyle zmiksować z olejem na gładką emulsję, a następnie wlać wolno do pozostałych składników bardzo dokładnie mieszając. 
Rozłożyć ciasto na blachę wyłożoną papierem do pieczenia do wysokości 2 cm. 
Piec w piekarniku w temperaturze 170°C przez 20 minut od czasu do czasu mieszając, po czym zmniejszyć temperaturę do 140°C i piec przez następne 40 minut mieszając co 10 minut. 
Jeśli granola nadal będzie wilgotna dosuszyć w temperaturze 100⁰C
Dodać suszone owoce, wymieszać. 
Można przechowywać w szczelnym pojemniku do...zjedzenia ;-)






Komentarze

ulubione posty czytelników

Michałki, michały, michałeczki...

Pasta z pestek dyni najłatwiejsza, bo surowa

Lniane chipsy paprykowe

Naturalny chleb z samej komosy ryżowej

Ekspresowe ciasto marchewkowe prawie surowe ;-)

Majonez z kalafiora bez oleju

Zakwas gryczany na wodzie z kiszonej kapusty - krok po kroku

Chleb bezglutenowy z jaglanki

Chleb fitness

Gryczane kluski kładzione z makiem